Pepco pokazało spot, który wyciska łzy. "Zatrzymaj się. Posłuchaj"

2023-11-02 12:03

Pepco opublikowało nową, wzruszającą kampanię na temat relacji rodziców i dzieci. Z badań przeprowadzonych dla marki wynika, że rodzice nie mają czasu dla swoich dzieci, nie słuchają też, o czym one mówią. "Chciałbym spędzać więcej czasu z mamą, ale ona ciągle jest zajęta" - mówi smutne dziecko.

Pepco pokazało nowy spot

i

Autor: Pepco/screen Pepco przygotowało nową kampanię społeczną na temat emocji

Pepco przygotowało kampanię reklamową, która wzrusza i zmusza do refleksji. Marka postanowiła przyjrzeć się relacjom w rodzinach. Kampania społeczna "Dom zaczyna się od serca" ma zachęcić dorosłych do rozmów z dziećmi, zwłaszcza na trudne tematy.

Kapryśne dziecko

Chcą rozmawiać, ale nie mają z kim

Aby przyjrzeć się relacjom domowników, marka Pepco przeprowadziła badania społeczne, w których wzięły udział w wieku 9-12 lat oraz młodzież w wieku 16-18 lat. Wnioski nie napawają optymizmem — tylko 24 procent Polaków rozmawia ze swoimi dziećmi o emocjach i uczuciach. W większości domów ten temat znajduje się na ostatnim miejscu.

Tymczasem dzieci chcą o tym rozmawiać — taką potrzebę wskazało aż 44 procent nastolatków. Nie mają jednak z kim, ponieważ ich rodzice albo są zajęci, albo skupieni na innych obszarach życia. Tylko 2 procent osób wskazuje, że rzeczywiście rozmawia z dorosłymi o emocjach.

Dzieci emocjonalnie osierocone

Te smutne wyniki badań pokazują, jak wiele mamy do zrobienia w temacie emocji i uczuć. "Wyniki niniejszego badania dzieci wskazują, że rozmowa z rodzicami jest dla nich niebywale istotna. Choć warto przyjrzeć się temu, o czym dzieci najczęściej rozmawiają" - mówi psycholożka i liderka Koalicji na rzecz MŁODYCH GŁÓW przy Fundacji UNAWEZA Justyna Żukowska-Gołębiewska.

Poruszająca kampania społeczna

Marka Pepco wyprodukowała poruszający spot, w którym dzieci opowiadają, jak bardzo potrzebują zainteresowania bliskich. Kampania "Dom zaczyna się od serca" pokazuje, że dzieci są emocjonalnie pozostawione same sobie, potrzebują zainteresowania bliskich, ale nie zawsze je otrzymują. "Kiedy mi smutno, to zamykam się w pokoju" - mówi na filmie mała dziewczynka. "Nie mówię o złych rzeczach rodzicom, żeby nie dokładać im zmartwień" - dodaje inna. 

"W codziennej pogoni brakuje nam czasu, by się zatrzymać i wysłuchać, co dla dzieci jest naprawdę ważne" - komentuje film lektor, zachęcając dorosłych, by częściej rozmawiali ze swoimi dziećmi. 

W ramach kampanii przygotowano również talię kart z pytaniami stworzonymi przez psycholożkę Dagmarę Teczkę, specjalizującą się w pracy z dziećmi. Mają one ułatwić dorosłym rozmowę z dziećmi na trudne tematy.

Czytaj: "Nie udawaj" to najgorsze, co możesz powiedzieć dziecku