Karmienie piersią, choć uznawane przez wszystkich za najlepsze, nie cieszy się wystarczającą popularnością wśród mam, a dodatkowo spotyka z krytyką osób postronnych. Dlatego Marka Femaltiker zapoczątkowała kampanię społeczną ,,Długość ma znaczenie”, której celem jest edukacja społeczeństwa na temat korzyści wynikających z długiego karmienia piersią. Serwis mjakmama.pl jest patronem medialnym kampanii.
"Chcemy przekazać wiedzę w przystępny sposób, a także zwrócić uwagę szeroko rozumianego otoczenia społecznego na ten aspekt, by wpłynąć na zmianę postaw wobec mam długo karmiących piersią. Staramy się również walczyć z mitami oraz hejtem, które spotykają mamy długo karmiące piersią" - piszą autorzy kampanii.
W akcję zaangażowało się wielu znakomitych ekspertów, lekarzy, psychologów i położnych, a także wiele znanych mam, które chcą wykorzystać swoją popularność i zachęcić Polki do dłuższego karmienia piersią.
O zaletach karmienia piersią można mówić długo. Najważniejsze jest to, że wraz z mlekiem mamy dziecko otrzymuje najważniejsze składniki potrzebne do jego rozwoju oraz zapobiegające chorobom w przyszłości. Zwiększa odporność dziecka i podnosi poziom jego inteligencji!
Karmienie piersią niesie też korzyści dla mamy: zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory piersi i jajnika, zmniejsza ryzyko depresji poporodowej, opóźnia też pojawienie się menopauzy.
Niestety, zdaniem inicjatorów kampanii społecznej, matki długo karmiące piersią w ostatnich latach stały się celem ataków internautek i internautów. Kampania ma również odpowiedzieć na hejt, którego doświadczają karmiące kobiety.