Nagranie, które opublikowała młoda mama, ukazuje jak dwuletnia dziewczynka gwałtownie przewraca się, pozornie bez żadnej widocznej przyczyny. Matka jest przekonana, że za tym zdarzeniem stoi działanie nadprzyrodzonej siły. Wkrótce okazało się, że dziewczynka ma złamaną nogę.
Nagranie "ducha" mrozi krew w żyłach
Nietypowa sytuacja została udokumentowana na nagraniu z kamery monitoringu, opublikowanym na platformie TikTok przez Kelsee Miller z Baltimore (USA). Wideo pokazuje rodzinę przygotowującą się do wyjazdu samochodem. W pewnym momencie jej dwuletnia córka gwałtownie traci równowagę i upada na beton. Wyraźnie widać, że nie potknęła się, a raczej została przyciągnięta przez niewidzialną siłę, choć nie ma żadnej osoby, która mogłaby ją potrącić. Ojciec natychmiast zareagował i pomógł swojej płaczącej córce. Na pierwszy rzut oka wydawało się, że sytuacja nie jest poważna.
- Mieszkamy w Baltimore i to właśnie tam miało miejsce to zdarzenie. To było najdziwniejsze zdarzenie, jakie widziałam - napisała matka pod nagraniem. - Naprawdę wydaje się, że ktoś popchnął moje dziecko - dodała.
"Duch" na nagraniu wideo
Następnego dnia dziewczynka nadal skarżyła się na ból nogi, co skłoniło matkę do odwiedzenia lekarza. Badania rentgenowskie ujawniły złamaną kość piszczelową i strzałkową. Gdy matka zapytała córkę, co wydarzyło się podczas upadku, dziewczynka odpowiedziała, że popchnął ją duch. To przekonało matkę, że za incydentem stoi nadprzyrodzona siła.
- Zapytałam ją, dlaczego upadła, a ona odpowiedziała, że duch ją popchnął. Nie wiem, co o tym myśleć - wyznała Kelsee.
Przyczyna wypadku pozostaje nieznana, co skłoniło do spekulacji i teorii spiskowych, zwłaszcza wśród osób zainteresowanych zjawiskami paranormalnymi. Niemniej jednak Kelsee otrzymuje wsparcie od internautów, którzy życzą małej Kali szybkiego powrotu do zdrowia.
Dziecięca wyobraźnia nie zna granic
Rozwój wyobraźni u dzieci często bywa pomijany przez rodziców i nauczycieli, którzy mogą skupiać się bardziej na zdobywaniu wiedzy i umiejętności. W procesie edukacyjnym nierzadko pomija się twórcze zdolności, wprowadzając stopniowo mniej zajęć muzycznych czy plastycznych.
Wyobraźnia jest zjawiskiem subiektywnym, obejmującym zdolność wyobrażania sobie, przewidywania, uzupełniania, tworzenia wyobrażeń oraz myślenia twórczego. Często kojarzy się ją z fantazjowaniem i imaginacją.
Psycholodzy podkreślają, że rozwinięta wyobraźnia ma istotne znaczenie w zdolnościach uczenia się i kształtowania inteligencji dziecka. To obszar związany z prawą półkulą mózgu. Prawa półkula odpowiada m.in. za wyobrażenia, wizualizację, w przeciwieństwie do lewej półkuli, związanej z językiem, myśleniem logicznym i analizą. Włączając obie półkule, umożliwiamy bardziej efektywne przyswajanie wiedzy.