Będzie konkurencja dla Pepco i Action? Nowa sieć niedługo wchodzi do Polski

2024-09-06 13:51

Jeszcze w tym roku w Polsce mają pojawić się pierwsze sklepy malezyjskiej sieci Mr. D.I.Y. Znana jest ich lokalizacja - wiadomo, że pierwsze powstaną w galeriach handlowych. W ofercie wiele tańszych zamienników znanych marek.

Rośnie konkurencja dla Pepco i Acion? Nowa sieć wkracza do Polski

i

Autor: Getty images Rośnie konkurencja dla Pepco i Acion? Nowa sieć wkracza do Polski

Przywykliśmy już do tego, że w jednym sklepie jesteśmy w stanie kupić niemal wszystko: akcesoria kuchenne, kosmetyki, narzędzia, dekoracje, zabawki, a nawet ubrania. Rodzice, którzy kompletują szkolne wyprawki coraz częściej zamiast do sklepów papierniczych, swoje kroki kierują właśnie do sklepów wielkopowierzchniowych - często wybór jest duży, a ceny kusząco niskie.

Rodzice uwielbiają więc sieciówki, w których mogą kupić niemal wszystko, czego ich dzieci potrzebują do szkoły czy do domowych prac plastycznych. Ogromną popularnością cieszą się np. zestawy typu „do it yourseff” czyli DYI. Wiele wskazuje więc na to, pokochają ofertę nowych w Polsce sklepów.

Jak ułatwić sobie sprzątanie? Plac Zabaw odc. 10

Nowa sieć sklepów typu „dom i ogród”

Pierwsze sklepy Mr. D.I.Y. powstały w 2005 roku i dosłownie opanowały azjatycki rynek. Najwięcej jest ich w rodzimej Malezji (1258), obecne są także w kilkunastu innych krajach, m.in. w Tajlandii, a także w Turcji (113 sklepów) i w Hiszpanii (24 sklepy).

Standardowy sklep malezyjskiego giganta ma powierzchnię 900 m², a jego oferta liczy blisko 18 tysięcy produktów. Znajdziemy tam głównie:

  • narzędzia,
  • artykuły dekoracyjne i produkty wyposażenia wnętrz,
  • artykuły gospodarstwa domowego,
  • zabawki,
  • biżuterię i kosmetyki,
  • akcesoria samochodowe,
  • artykuły papiernicze i sportowe,
  • dekoracje urodzinowe i imprezowe.

Wiele produktów sieć oferuje w dużo niższych cenach. Są to produkty marki własnej. W ofercie sklepów raczej nie znajdziemy topowych, znanych w Europie marek. Co ciekawe, sieć sklepów w swoim portfolio posiada nie tylko sklepy Mr. D.I.Y. lecz także Mr. Toy (sklepy z zabawkami) i Mr. Dollar (sklepy z żywnością).

Tu rodzice zrobią zakupy

Jak podaje portal Wiadomościhandlowe.pl, firma w 2023 roku podała, że na początek planuje otwarcie w Polsce sześciu sklepów, które mają być zlokalizowane w różnych częściach kraju. Sam magazyn firmy ma działać w Dąbrówce Wielkiej niedaleko Zgierza.

Pierwsze sklepy ruszą w Krakowie (w Galerii Bronowice), Zabrzu (w CH Platan) i Piotrkowie Trybunalskim (Focus Mall). Wiele wskazuje na to, że ich otwarcie nastąpi jeszcze w tym roku.

Z oferty sklepów dla majsterkowiczów (nie bez przyczyny w logo giganta znajduje się młotek) ucieszą się także dzieci. Przynajmniej kilka regałów zajmą zabawki, przybory szkolne i akcesoria do scrapbookingu.

Wiesz, czym kiedyś bawiły się dzieci? Zobacz zabawki z lat 90., które dzieci wciąż uwielbiają: