Kalendarz adwentowy pełen podejrzanych czekoladek. Polski produkt wycofany

2024-11-25 14:39

Jedna z sieci sklepów wycofuje kalendarz adwentowy wyprodukowany przez polską firmę Millano. Powodem jest podejrzany smak i zapach czekoladek. Doszło do pomyłki, za którą producent bardzo przeprasza wszystkich, którzy kupili jego kalendarze... A sieć apeluje do klientów, by nie próbowali kryjących się w okienkach łakoci.

Kalendarz adwentowych czekoladek wycofany

i

Autor: Getty Images Sieć sklepów apeluje, by nie otwierać okienek z łakociami

W sklepach stacjonarnych i internetowych ruszył właśnie sezon sprzedaży kalendarzy adwentowych. Dedykowane najczęściej najmłodszym, mają umilić im oczekiwanie na Boże Narodzenie. I jednocześnie pomóc: w treningu cierpliwości i odraczania przyjemności (w przypadku kalendarzy ze słodyczami czy zabawkami) lub spełnianiu dobrych uczynków (w przypadku kalendarzy z zadaniami adwentowymi). 

Niedawno do zagranicznych sklepów trafiły kalendarze z czekoladkami wyprodukowane przez firmę Millano Group z Przeźmierowa (woj. wielkopolskie). Właśnie zostały wycofane

Sieć zaapelowała do klientów

Sieć Penny  zwróciła się do swych klientów z Czech, Niemiec i Włoch z prośbą, by zwrócili zakupione kalendarze adwentowe do sklepów. Najlepiej nie bez otwierania ich okienek i próbowania zawartości.

Przy zwrotach  nie jest wymagane okazanie paragonu. Zwracać należy wszystkie wymienione w apelu sieci kalendarze, bez względu na to, jaka data przydatności do spożycia widnieje na opakowaniu.

Wszystko dlatego, że czekoladki, którymi wypełnione są kalendarze adwentowe, mogą zawierać alkohol.  Takie podejrzenia pojawiły się, gdy do sieci dotarła informacja, że smak i zapach czekoladek wskazują na  na obecność tzw. procentów, których oficjalnie  w składzie czekoladek nie ma. 

Trzy rodzaje kalendarza adwentowego wycofane

W Niemczech produkty spożywcze wycofywane są ze sklepów przede wszystkim gdy ich konsumpcja może powodować zagrożenie dla zdrowia (np. różnego rodzaju zanieczyszczenia albo błędne oznaczenie składników). Sieć Penny podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży trzech rodzajów kalendarzy adwentowych:

  •  „Mir doch egal wie alt ich bin“ (Nie obchodzi mnie ile mam lat)
  • „Weihnachtsdorf“ (Wioska Bożonarodzeniowa)
  • „Christmas Calories Don’t Count (Bożonarodzeniowe kalorie się nie liczą).

Nazwy kalendarzy - w kontekście rodzaju stwierdzonych nieprawidłowości - mogą wydawać się zabawne, ale tylko na pierwszy rzut oka. Nikt nie ma wątpliwości, że tego typu sytuacja jest nie do przyjęcia i nigdy nie powinna mieć miejsca. 

Jak czytamy na stronie internetowej sieci Penny:

Millano Sp. z o.o. S.K.A. bardzo przeprasza konsumentów za powstałe niedogodności