Zasady nowej promocji są podobne do tych z ubiegłych lat - klienci robią zakupy, zbierają naklejki i wymieniają je na wybraną maskotkę. W tym roku jest w czym wybierać, bo Gang Produkciaków tworzy aż 17 pluszaków z różnych kategorii produktowych. Są to: Malina Malwina, Groszek Grześ i Grażynka, Ziemniak Ziemowit, Parówki Pamelki, Serek Sławek, Pieróg Patryk, Frytki Filomenki, Lód Lucek, Lód Lila, Mufinka Marylka, Szampon Szymek, Pasta Pola, Papier Pakosław, Czekolada Celinka, Sok Sebek, Wkrętarka Wiki i Apka Biedronka. Jeden z nich wzbudziła jednak już na starcie kontrowersje.
Znów emocje wokół maskotek z Biedronki
Przypomnimy, że rok temu także wokół akcji maskotkowej sieci sklepów Biedronka wybuchły kontrowersje. Wówczas w Gangu Mocniaków znalazła się Parówka Patrycja. Wielu rodziców wówczas wskazywało, że dziecko, które ma tak na imię, może być wyśmiewane przez rówieśników przez skojarzenie z parówką. Podnoszono też argument, że sieć promuje niezdrowe produkty w swojej akcji, która z założenia miała promować zdrowe nawyki żywieniowe.
W tym roku promocja Biedronki również wzbudziła emocje. Wszystko za sprawą maskotki papieru toaletowego.
Biedronka możecie mi powiedzieć, kto u Was wpadł na "genialny" pomysł nazwania pluszaka w kształcie papieru toaletowego imieniem Pakosław? Wyobraźcie sobie, że istnieje miejscowość o tej nazwie w Polsce i jestem dumnym mieszkańcem tej miejscowości i mnie to boli, że tak jesteśmy kojarzeni. Na inne pluszaki jakoś potrafiliście nazwać imionami normalnymi, a papier toaletowy postanowiliście znaleźć imię 'Pakosław
- napisał internauta na facebookowym profilu sieci.
W Polsce rzeczywiście są aż trzy miejscowości o nazwie Pakosław. Dwie znajdują się w województwie wielkopolskim, jedna zaś w mazowieckim. Biedronka nie pozostawiła zapytania zdenerwowanego internauty bez odpowiedzi.
Adamie, Pakosław to także 'normalne imię'
– odpowiedział administrator profilu.