Na pewno kojarzycie śliczne niemowlę z produktów znanej marki produkującej żywność dla dzieci. Błękitny rysunek pojawia się na produktach Gerbera dokładnie od 94 lat. To właśnie w 1926 roku do portretu wysłanego na konkurs reklamowy zapozowała 4-miesięczna Ann Turner Cook.
Jej wizerunek został wybrany i wkrótce uznany za oficjalne logo marki, a sama Ann stała się najbardziej rozpoznawalnym na świecie dzieckiem.
Konkurs, w którym każdy ma szanse
Od tego czasu minęło wiele lat, ale firma nadal co roku ogłasza konkurs na "Dziecko Gerbera". Pierwsza zwyciężczyni nie otrzymała podobno żadnej nagrody, obecnie jednak za wygrana w konkursie rodzice otrzymują 25 tys. dolarów.
Polityka firmy nakazuje, aby przy wyborze dzieci nie kierować się ani rasą, ani płcią, ani innymi kategoriami - szansę na wygrana ma każdy malec, którego zdjęcie zostanie zgłoszone do konkursu. Kilka lat temu nagrodę otrzymał uroczy Lucas z zespołem Downa, w 2019 roku - dziecko pochodzenia Hmong (z Azji Południowo-Wschodniej), w 2021 - czarnoskóra adoptowana Magnolia.
Isa twarzą marki w 2022 roku
W tym roku twarzą Gerbera będzie Isa Slish z Oklahomy. Dziewczynka ma osiem miesięcy i jest prześliczna. Urodziła się z wrodzonym niedoborem kości udowej i hemimelią strzałkową, co sprawia, że jej prawa nóżka jest dużo krótsza. Taka wada występuje raz na 1900 urodzeń.
„Kiedy byłam w 18. tygodniu ciąży, dowiedzieliśmy się, że Isa urodzi się bez kości udowej i strzałkowej w prawej nodze - mówi mama Isy. - Mamy nadzieję, że historia Isy może przynieść większą świadomość na temat tej wady i zapewni lepszą integrację dzieciom takim jak ona. takie dzieci mają prawo żyć i robić, co tylko chcą!