Edukacja na tym etapie wymaga niezwykłej staranności w doborze treści, środków, strategii, metod i technik nauczania, aby ukazać dzieciom scalony obraz świata i ułatwić jego rozumienie. Doświadczenia uczniów i wyprowadzone z nich aktywności: zabawowa, zabawowo-zadaniowa i zadaniowa, tworzyć powinny, spełniające poznawcze oczekiwania uczniów, rozwojowe sytuacje edukacyjne.
Ministerstwo przygotowało listę lektur w klasach 1, 2, 3 do wspólnego bądź indywidualnego czytania.
Lektury klasa 1, 2 i 3 zgodnie z nową podstawą programową:
- Baśnie (do wyboru) - Hans Christian Andersen,
- Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek ( czterech prawych i sześciu lewych) – Justyna Bednarek,
- Wiersze ze zbioru Brzechwa dzieciom – Jan Brzechwa,
- Zaczarowana zagroda – Czesław Centkiewicz,
- Cukierku, ty łobuzie – Waldemar Cichonia,
- Rany Julek. O tym jak Julian Tuwim został poetą – Agnieszka Fraczek,
- Oto jest Kasia – Mira Jaworczakowa,
- Detektyw Pozytywka – Grzegorz Kasdepke,
- Dziewczynka z parku – Barbara Kosmowa,
- Karolcia – Maria Kruger
- Dzieci z Bullerbyn – Astrid Lindgren,
- Doktor Dolittle i jego zwierzęta – Hugh Lifting,
- Sposób na elfa – Marcin Pałasza,
- Asiunia – Joanna Papurzyńska,
- Kapelusz Pani Wrony – Danuta Parlak,
- O psie, który jeździł koleją – Roman Pisarski,
- Pamiętnik Czarnego Noska – Janina Porazińska,
- Drzewo do samego nieba – Maria Terlikowska,
- Wiersze dla dzieci – Julian Tuwim,
- O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśniach i legendach – Barbara Tyliucka,
- Najpiękniejsze wiersze – Danuta Wawiłow,
- Afryka Kazika – Łukasz Wierzbicki,
- Dziadek i niedźwiadek – Łukasz Wierzbicki
Zobacz też:
>> Czytanie ze zrozumieniem - klasa 2