Czy nasze dzieci są dyskryminowane? Czy dziewczynkom stawia się lepsze stopnie?

2013-04-11 14:57

Jak wygląda edukacja naszych dzieci? Kto uczy się lepiej chłopcy czydziewczynki? Czy nauczyciele sprawiedliwie oceniają wiedzę naszych dzieci? To wątpliwości, które dręczą wielu rodziców od lat. Przeczytaj co mówią na ten temat badania!

Szkoła

i

Autor: _photos.com Kupowanie wyprawki w czerwcu może nas uchronić przed wybieraniem artykułów szkolnych w tłoku i pośpiechu.

Jak wygląda system oceniania naszych dzieci w szkołach? Dziewczynki dostają lepsze stopnie niż chłopcy w szkole podstawowej, mimo że wypadają gorzej w testach ogólnych, sprawdzających wiedzę. Paradoks? Co więc oceniają polscy nauczyciele zaangażowanie czy posiadane umiejętności i wiedzę?

Nauka dzieci w szkole - czy dziewczynki są faworyzowane?

Z badań przeprowadzonych przez naukowców z University of Georgia oraz Columbia University, okazuje się, że nauczyciele już od najmłodszych lat faworyzują dziewczynki. Wyższe oceny w przypadku dziewczynek wyjaśnia się lepszym zachowaniem w klasie w porównaniu do chłopców. Tłumaczy się to również przez ocenę uwzględniającą zaangażowanie dzieci w klasie. Dziewczynki chętniej angażują się w pomysły, wyrywają się do pomocy, chcą uczestniczyć w życiu szkoły. Co więcej, dziewczynki w czasie lekcji są bardziej uważne, wytrwałe, staranne, zorganizowane. Naukowcy wymienili 6 kluczowych cech w ocenie dziewczynki jako uczennicy, należą do nich: uważność, wytrwałość, chęć do nauki, niezależność, elastyczność i zorganizowanie. Prawdą jest, że w ocenie tych cech dziewczynki wypadają lepiej. Najlepszy przykład to zeszyt, który przez dziewczynki zawsze jest prowadzony starannie i estetycznie, zaś u chłopców to rzadkość. Tezę o stawianiu ocen wyższych wśród dziewcząt, można wyjaśnić również faktem, że wśród nauczycieli w większości to kobiety. Jednak warto dodać, że odsetek dziewcząt na wyższych etapach edukacji rośnie. A więc mimo wszystko wytrwałość i pracowitość przynosi efekty i jest w cenie.

Z badań przeprowadzonych przez naukowców z University of Georgia oraz Columbia University wynika, że nauczyciele już od najmłodszych lat faworyzujądziewczynki. Wyższe oceny w przypadku dziewczynek wyjaśnia się lepszym zachowaniem w klasie w porównaniu do chłopców. Tę dyskryminację wśród dzieci tłumaczy się przez ocenę uwzględniającą zaangażowanie dzieci w klasie. Dziewczynki chętniej angażują się w pomysły, wyrywają się do pomocy, chcą uczestniczyć w życiu szkoły. Co więcej, dziewczynki w czasie lekcji są bardziej uważne, wytrwałe, staranne, zorganizowane.

Naukowcy wymienili 6 kluczowych cech w oceniedziewczynki jako uczennicy, należą do nich: uważność, wytrwałość, chęć do nauki, niezależność, elastyczność i zorganizowanie. Prawdą jest, że w ocenie tych cech dziewczynki wypadają lepiej. Najlepszy przykład to zeszyt, który przez dziewczynki zawsze jest prowadzony starannie i estetycznie, zaś u chłopców to rzadkość. Tezę o stawianiu ocen wyższych wśród dziewcząt, można wyjaśnić również faktem, że wśród nauczycieli w większości to kobiety. Jednak warto dodać, że odsetek dziewcząt na wyższych etapach edukacji rośnie. A więc mimo wszystko wytrwałość i pracowitość przynosi efekty i jest w cenie.