Sprawdzian z matematyki klasa 6 (testy z matematyki klasa 6)

2017-08-24 17:08

Chcesz sprawdzić wiedzę dziecka przed testem z matematyki lub poćwiczyć rozwiązywanie zadań? Oto przykładowy sprwdzian z matematyki dla klasy 6.

Sprawdzian z matematyki - klasa 6

i

Autor: thinkstockphotos.com

Spis treści

  1. Sprawdzian z matematyki - klasa 6: jak pomóc dziecku w nauce?
  2. Przykładowy test  z matematyki - po klasie 6:

Sprawdzian z matematyki - klasa 6: jak pomóc dziecku w nauce?

Matematyka jest za pewne przedmiotem trudnym, wymagającym i nie zawsze tym ulubionym wśród młodzieży. Czego unikać, jak wystrzegać się błędów, aby matematykę polubić, żeby prosto i przyjemnie móc ją przyswajać. I jak oswoić różnego rodzaju formy sprawdzania wiedzy, np. testy matematyczne, aby wypadać na nich jak najlepiej:

  1. Nie wolno uczyć się wyłącznie pod egzamin, test, tylko na klasówkę. Wówczas natłok wiedzy, którą trzeba przyswoić jest tak duży i wielorodny, że nie sposób wszystkiego nauczyć się na raz. W przyswajaniu nowego materiału z matematyki potrzebna jest niebywała systematyczność w uczeniu się.
  2. Nie wolno nadrabiać braków chaotycznie, poprzez różnego rodzaju ściągi, gotowce, lub krótkie wyjaśnienia kolegi lepiej przygotowanego, tuż przed sprawdzianem. W tak logicznej nauce jaką jest bez wątpienia matematyka może to mieć opłakane skutki. Tu jedno wynika z drugiego, więc jeżeli nie opanuje się tego pierwszego, to drugiego tym bardziej się nie zrozumie.
  3. Zazwyczaj jeżeli ktoś nie lubi matematyki, to próbuje uczyć się jej na pamięć. Nie tędy jednak droga. Oczywiście, że liczy się zawsze efekt końcowy, osiągnięcie sukcesu, więc można wyuczyć się wszystkiego pamięciowo, czyli zdać i zapomnieć. Tym jednak sposobem, nigdy nie będzie można powiedzieć, że matematykę się zna.
  4. Niewłaściwe warunki do nauki nie sprzyjają przyswajaniu wiedzy. W pokoju nieprzewietrzonym, zaciemnionym, z różnymi rozpraszającymi elementami na ścianie, lub osobami głośno zachowującymi się za ścianą trudno o koncentrację, w trakcie przyswajania przedmiotu, w którym właśnie ona odgrywa największe znaczenie. Dla wrażliwców niemożność skoncentrowania się równa się poddaniu, rezygnacji z dalszej nauki, ogromnej frustracji.
  5. Niedbałość ze strony nauczycieli matematyki, również nie pomaga uczącym się uczniom. Aby ten przedmiot mógł być atrakcyjnym dla tych niecierpiących go i tych wybitnie uzdolnionych, należy tak prowadzić tok lekcyjny, aby ci pierwsi zobaczyli w tym cos atrakcyjnego, np. poprzez różnego rodzaju formy zabawowe, a ci drudzy nie nudzili się, tylko mogli wykazywać się, np. poprzez pomoc w nauce innym kolegom z klasy.

Przykładowy test  z matematyki - po klasie 6:

Pobierz sprawdzian z matematyki - klasa 6 w pdf

Rozwiązuj poszczególne zadania uważnie zaznaczając poprawną odpowiedź:

1. W miejsce kropek wpisz odpowiednie liczby:

a)      45dag= ………kg

b)      1,07m= ………cm

         1

c)      – a= …………m²

         4

d)      300cm³= ……..dm³ 

                                              1                                           2. Rozwiązaniem równania 4-  -a=1,25 jest liczba:                                              6                         

              1                       11                        5                     3A) a = 1  -          B)  a= 2   -           C)  a= 7 -          D) a=1 -              12                     12                        12                    6

3. Rozwiąż zadania z treścią:

a) W klasie 3c uczy się 26 uczniów. Z powodu panującej w klasie ospy wietrznej do teatru pojechało 75% uczniów tej klasy. Ilu uczniów pojechało do teatru?

b) Bilet autokarowy do Szwecji dla dorosłego, czyli taty Olka kosztował 221zł, a dla dziecka, czyli dla Olka był o 79zł tańszy. Obydwa bilety kosztowały:

        A)   680zł                   B)    300zł                   C)    142zł                 D) 363zł

c) Chleb kosztował 5,80zł, a oliwka z oliwek była 4 razy droższa. Ile kosztował chleb i oliwka z oliwek razem? Wybierz poprawną odpowiedź A lub B i jej uzasadnienie I lub II.

  1. 31.20zł                    I. do ceny chleba należy dodać wartość 4 razy od niej większą.

                      ponieważ

  1. 23,20zł                  II. jest to iloczyn liczb 4 i 5,80.

 d)      Babcia Jadzia kupiła 6,5kg malin. Z 3/5  wszystkich malin zrobiła szejka do naleśników, a resztę malin przeznaczyła na ciasto ulubione swojej wnusi. Uzupełnij zdania. W miejsce kropek wpisz odpowiednie liczby:

      a)      Babcia Jadzia kupiła ……..dag malin.

      b)      Szejka na naleśniki zrobiła z ………kg= ……..dag malin.

      c)      Na ciasto przeznaczyła …….kg= ……….dag= ………..g malin.

4. Zadanie: Pole równoległoboku jest równe 28cm², a jeden bok równoległoboku ma długość 0,8dm. Oblicz wysokość opuszczoną na ten bok.

5. Pewien czworokąt ma dwie pary równych kątów i prostopadłe przekątne. Podaj nazwę tego czworokąta. Narysuj go. Zapisz jeszcze dwie inne własności tego czworokąta.

6. Pojemnik ma kształt prostopadłościanu, którego podstawą jest kwadrat o boku 8 cm. Wysokość tego prostopadłościanu jest równa 25cm. Oceń prawdziwość poniższych zdań. Zaznacz TAK, jeżeli zdanie jest prawdziwe, lub NIE – jeżeli jest fałszywe.

    a) Powierzchnia boczna pojemnika jest równa 800cm².                                 TAK/NIE

    b) Powierzchnia całkowita pojemnika jest równa 928cm²                               TAK/NIE

    c) Do pojemnika można wlać najwyżej 1600 ml wody.                                  TAK/NIE

    d) Zuzia wlała wodę do połowy wysokości pojemnika, a po włożeniu plastikowych piłeczek poziom wody podniósł się o 50%, więc woda sięgała brzegu  pojemnika.       TAK/NIE

7*Hala do gry w tenisa ma kształt prostopadłościanu o długości 5m, szerokości 4m, wysokości 2,5m. Dwukrotnie pomalowano zieloną farbą jego sufit i ściany. Wiadomo, że 3l farby wystarczą na pomalowanie 9m² powierzchni. Farbę sprzedawano w pojemnikach o pojemności: 8l, 10l, 12l i 15l. Ile pojemników farby i o jakiej pojemności należy kupić, aby jak najmniej farby pozostało, jeżeli wiadomo, że nie odlicza się otworów na drzwi i okno?