Małgorzata Socha, Justyna Steczkowska, Dorota Gardias, Katarzyna Cichopek, Karolina Malinowska to gwiazdy polskiego show-biznesu, które w tym roku zostały mamami. Celebrytki, oprócz tego, że pracują i bywają na salonach (pokazując brzuszek w idealnie podkreślających ciążę kreacjach), to także wędrują po sklepach, również tych internetowych, przygotowując dla swoich pociech wyprawkę. Chcąc sprostać najnowszym trendom i wymaganiom mody, zapewniając swojemu maleństwu maksimum komfortu i luksusu, muszą liczyć się z coraz to wyższymi kosztami. Szacuje się, że celebryta na wyprawkę dla niemowlaka wydaje średnio 30 000 zł!
Wózek i łóżeczko dziecięce w stylu Anny Muchy
Najbardziej rzucającym się w oczy elementem wyprawki jest wózek. Polskie celebrytki, idąc tropem amerykańskich gwiazd, m.in. Gwyneth Paltrow, Sienny Miller czy Eltona Johna, chętnie wybierają wózki firmy Bugaboo i OrbitBaby. O luksusowych pojazdach dla najmłodszych stało się głośno za sprawą Anny Muchy, która swojej córeczce kupiła wózek za 7 tys. zł. Odpierając w programie „Dzień Dobry TVN” zarzuty o epatowanie bogactwem, aktorka stwierdziła, że rozumie oburzenie polskich mam, ale ona „emanuje szczęściem i nie ma zamiaru się tego wypierać”. Niewątpliwie owo szczęście sprzyja kreatywności Ani, bowiem w maju br. gwiazda zaprezentowała autorską kolekcję łóżeczek i pościeli dziecięcych "La Millou Good Night by Anna Mucha", stworzoną we współpracy z markami La Millou i Bellamy.
Celebryci wybierają autorskie ubranka dziecięce młodych projektantów
Wiele domów mody, jak Gucci, Dior, Versace oferuje dziecięce linie swoich kolekcji. Polscy topowi projektanci, jak Gosia Baczyńska czy Maciej Zień, nie odważyli się jeszcze na ten krok, ale na rynku nie brakuje młodych kreatorów mody, którzy trafiają w gusta najbogatszych. Do najbardziej cenionych wśród celebrytów należą m.in.: Piotr Czachor – krakowski projektant , Antonina Samecka i Klara Kowtun, czyli marka Risk Made in Warsaw, Boska’s Teddies oraz artyści prezentujący swoje projekty w showroomach (www.shwrm.pl), na blogach (m.in. ladnebebe.pl), a także na autorskich stronach internetowych (np. www.kuklo.pl, www.babyproject.eu ).
Gwiazdy popierają produkty proeko
Postawa celebrytów nierzadko jest wzorcem poglądów czy zachowań, stąd też pochylenie się wielu z nich w stronę ekologii zatacza coraz to szersze kręgi w społeczeństwie. Reni Jusis – najbardziej znana eko-mama w Polsce - gorąco poleca pieluszki wielorazowe, które, jak podkreśla, odciążają ziemię o kilka tysięcy litrów śmieci pochodzących od jednego dziecka, rozkładających się 300-500 lat. Wielką popularnością wśród eko-celebrytów cieszą się produkty wykonane w całości z włókien naturalnej bawełny organicznej, która jest materiałem najbardziej przyjaznym dla delikatnej skóry noworodka. Średnio na ubranka dziecięce i wszelkie akcesoria celebryci wydają ok. 7 tys. zł.
Sposoby gwiazd na designerski pokój niemowlaka
Wiele gwiazd przyznaje, że w projektowaniu pokoju dziecięcego korzysta z porad specjalistów, gotowych projektów, bądź też sięga po innowacyjne pomysły młodych projektantów. Dobrze znane celebrytom sklepy muppetshop.pl, prezentują najnowsze trendy w świecie wnętrzarskim, zaopatrując rodziców w każdy najmniejszy detal. Agata Rubik, Anna Przybylska, Natasza Urbańska, Karolina Malinowska, Borys Szyc, Tomasz Karolak postawili na najwyższą jakość, wyposażając pokoje swoich pociech luksusowymi meblami firmy Fiorentino – wyróżnionej przez magazyn wnętrzarski „Dobrze Mieszkaj” prestiżową nagrodą „Dobry Design 2012” w kategorii przestrzeń dziecięca.
Dla gwiazd, stawiających ponad wszystko komfort, luksus i wizerunek, suma 30 000 zł za wyprawkę niemowlaka nie jest wygórowaną kwotą, a efekt w najwyższym stopniu satysfakcjonujący.