Konkurs „Położna na medal” prowadzony jest od 6 lat i skierowany jest do położnych, kobiet w ciąży, młodych mam oraz ich rodzin. Jego głównym celem jest wyłonienie najlepszych położnych. Położnych, które w sposób szczególny wyróżniają się podejściem do pacjenta, empatią, współdziałaniem, cierpliwością i wyrozumiałością, a w swojej codziennej pracy tworzą partnerskie relacje, dzięki którym zmniejszyły lęk i stres kobiety podczas ciąży, porodu i połogu.
Jednym z kluczowych elementów kampanii jest konkurs na najlepszą położną w Polsce. Zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu nie są już przyjmowane, ale nadal można głosować na położne, które biorą udział w plebiscycie. Głosy można oddawać do 31 grudnia 2019 roku. Wystarczy wejść na stronę www.poloznanamedal.info, odnaleźć ulubioną położną i zagłosować.
Kampania społeczno-edukacyjna zwraca uwagę na kwestie związane z koniecznością podnoszenia standardów i jakości opieki okołoporodowej w Polsce poprzez edukację i promocję dobrych praktyk.
Jej istotną kwestią jest również podnoszenie świadomości społecznej na temat roli położnych w opiece okołoporodowej. Prowadzona od 2014 roku kampania „Położna na medal” ma na celu podnoszenie świadomości roli, jaką położne odgrywają dzisiaj w opiece okołoporodowej.
W ramach kampanii dystrybuowane są materiały eksperckie przygotowane przez położne – laureatki konkursu, które poruszają tematy związane z ciążą, połogiem, porodem czy opieką nad niemowlęciem. Profil kampanii na FB ma już ponad 11 tysięcy aktywnych użytkowników.
Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Akademia Malucha Alantan.
Patronat honorowy nad kampanią i konkursem objęła Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, główny patronat medialny - magazyn "M jak mama". Mecenasem kampanii jest marka Oktaseptal.