Kampania "Odleć z nami, nie z narkotykami!"

2012-09-14 17:10

Rozpoczęła się druga edycja kampanii „Narkotyki? Na co mi to” tym razem przebiegająca pod hasłem „Odleć z nami, nie z narkotykami!”. Głównym przekazem kampanii jest myśl: „Nie potrzebuję narkotyków do życia, bo realizuję się w inny, ciekawy dla mnie sposób. Większość osób w moim wieku nie bierze narkotyków, więc również dla mnie normą jest życie bez nich.” Tegoroczna akcja zwraca szczególną uwagę na kształtowanie własnej osobowości, rozwój zainteresowań i aktywność, która pozwala oddać się swojej PASJI. Kampania skierowana jest do ludzi młodych w wieku 14-18 lat, ale również do ich rodziców, opiekunów i wszystkich osób mających kontakt z młodzieżą.

Kampania Odleć z nami, nie z narkotykami!

i

Autor: _materialy_prasowe Kampania "Odleć z nami, nie z narkotykami!"

Ambasadorem kampanii został Sebastian Kawa, wielokrotny Mistrz Świata i Europy w lotach szybowcowych.
– Uważamy, że to dobry przykład do naśladowania dla młodych osób. Jego determinacja w realizacji własnych marzeń pokazała, że oddając się swojej pasji, można osiągnąć rzeczy, które na pozór wydają nam się niemożliwe do zrealizowania. – mówi Piotr Jabłoński, dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii. – Jak pokazują badania, większość młodzieży nie używa narkotyków. Należy wzmacniać to przekonanie, że normą jest nieużywanie substancji psychoaktywnych. W trakcie naszej kampanii chcemy wskazywać młodym osobom alternatywną drogę do przeżywania głębokich emocji. Tym, co może wprowadzić w stan pozytywnego „odlotu”, jest rozwijanie zainteresowań i realizowanie swoich pasji. Pomóżmy je im odkrywać! – dodaje Piotr Jabłoński.
Głównym wydarzeniem rozpoczynającej się kampanii „Odleć z nami, nie z narkotykami!” będzie piknik, który zostanie zorganizowany w Warszawie w drugiej połowie października 2012 r. „Stacja odlot” to spotkanie z młodzieżą i mediami, podczas którego zostaną nagrodzeni laureaci ogólnopolskiego konkursu ogłoszonego wraz ze startem kampanii. Nagrodą w konkursie na kreatywne przedstawienie własnej pasji jest przelot szybowcem z Ambasadorem Kampanii – Sebastianem Kawą. Poprzez niecodzienną atrakcję organizatorzy chcą dostarczyć zwycięzcom prawdziwej adrenaliny i niepowtarzalnych wrażeń.
Dla młodzieży przewidzianych jest także wiele działań internetowych. Fanom profilu nacomito na Facebooku zaproponujemy kilka konkursów z atrakcyjnymi nagrodami. Jednym z tegorocznych partnerów kampanii oraz sponsorem nagród został Merlin.pl.
Za pośrednictwem profilu nacomito młodzi ludzie będą mogli podzielić się swoimi zainteresowaniami z innymi internautami. Organizatorzy oczekują, że fanpage stanie się miejscem, skąd można będzie czerpać rzetelne informacje na temat narkotyków, a także „zarazić się” ciekawym hobby swoich kolegów.
Obalone zostaną mity i potwierdzone fakty związane z narkotykami, a odbiorcy dowiedzą się, że aby pozytywnie realizować się w życiu, nie trzeba wspomagać się substancjami psychoaktywnymi.
Z kolei odświeżona strona nacomito.com.pl zaskoczy użytkowników wyjątkowym narzędziem – interaktywną ścieżką wyboru. Aplikacja pozwoli wcielić się w rolę fikcyjnego bohatera stającego przed realnymi wyborami. Każdy będzie mógł sprawdzić się w pozornie łatwej – a jednak życiowo trudnej – sytuacji wyboru „biorę” czy „nie biorę”.

materiały prasowe