Celem akcji jest zwiększenie społecznej świadomości na temat pierwotnych niedoborów odporności (PNO) i uświadomienie jak ważna w przypadku tych rzadkich genetycznych schorzeń jest wczesna diagnostyka. Organizatorem kampanii jest Stowarzyszenie na rzecz osób z niedoborami odporności „Immunoprotect”.
Wystawa prezentująca 10 objawów ostrzegawczych PNO pojawi się w centrach handlowych największych polskich miast. Pierwszym miejscem, w którym będzie można ją obejrzeć już od najbliższego weekendu, będzie Gemini Park w Bielsku-Białej.
Cykl wystaw edukacyjnych, zorganizowanych w szczególnie licznie odwiedzanych miejscach, jakimi są galerie handlowe, ma pozwolić dotrzeć do wielu osób i przyczynić się do diagnozy kolejnych pacjentów. Zwłaszcza iż szacuje się, że w Polsce wciąż żyje około 2 tysięcy niezdiagnozowanych osób z pierwotnymi niedoborami odporności, a czas między pierwszymi objawami a diagnozą często wynosi nawet kilka lat.
Kampania „TAK dla odporności” potrwa do końca roku. Więcej informacji na temat kampanii oraz terminarz najbliższych wystaw dostępne są na stronie: www.immunoprotect.pl/kampania