Spis treści
- Merytorycznie i międzynarodowo podczas Kids’ Time
- Stylowe premiery podczas targów
- Najciekawsze nowości rynkowe
- Rosyjsko-białoruskie rozmowy o polskim rynku
- Blogerzy przybywają na targi
Po raz kolejny targi Kids’ Time zapiszą się w historii Targów Kielce, jako niezwykle udane.
Wystawa, która odbywała się od 21 do 23 lutego 2018, zgromadziła 512 firm z 22 krajów świata., z krajów takich jak: Belgia, Białoruś, Chiny, Czechy, Finlandia, Hiszpania, Holandia, Hong Kong, Litwa, Łotwa, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Słowacja, Stany Zjednoczone, Szwecja, Turcja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania i Włochy.
Wydarzenie, o łącznej powierzchni ponad 19 000 mkw, zajęło wszystkie 7 hal kieleckiego ośrodka wystawienniczo – kongresowego oraz specjalnie dobudowaną halę H. Najnowszą ofertę zabawek, wózków, fotelików samochodowych, mebli, tekstyliów i artykułów dziecięcych obejrzało 7515 zwiedzających.
Merytorycznie i międzynarodowo podczas Kids’ Time
Podobnie jak w latach ubiegłych, w trakcie targów Kids' Time miały miejsce spotkania z polskimi i zagranicznymi specjalistami sektora branży dziecięcej i marketingu. Po raz kolejny, o trendach w branży opowiadała Reyne Rice, amerykańska analityczka i znawczyni rynku produktów dla najmłodszych.
Paweł Szmidt – specjalista z ponad 20 letnim doświadczeniem, wprowadził uczestników w zagadnienie nowych badań rynku zabawek w Polsce. Jednak tegoroczna edycja spotkań specjalistów, bezsprzecznie upłynęła pod znakiem działań online. Sławomir Rajch, współtwórca strategii edukacyjnej Grupy Allegro, opowiadał o logistyce w sklepie internetowym, zaś Marcin Mielczarek podsumował 10 lat prowadzenia sklepu z zabawkami online. Bartosz Ulman podpowiedział jak konkurować w sprzedaży online, a Agnieszka Rutkowska wprowadziła zainteresowanych w problematykę funkcjonowania marek dziecięcych w obszarze social media.
Międzynarodowe znaczenie targów podkreśliła obecność przedstawicieli zagranicznej prasy branżowej.
Wśród nich znaleźli się: Hans Henrik de Glasenapp z redakcji norweskiego Baby Hobby & Leketoy, Lena Hedö reprezentująca szwedzki tytuł Lek& Babyrevyn oraz Cathy Bryan z angielskiego portalu www.nursery-online.com. Obecni na targach byli także przedstawiciele niemieckiej prasy branżowej Tanja Kraemer z Baby&Junior oraz Ulla Cramer z Toys Das Fachmagazine. Amerykańskie czasopismo Toy Book reprezentowała Reyne Rice.
Stylowe premiery podczas targów
O tym, jak ogromna jest oferta firm specjalizujących się w sektorze mody dziecięcej nie trzeba nikogo przekonywać. Było to doskonale widoczne podczas tegorocznych targów. Swoją premierę miała, m.in. kolekcja Ewa Klucze by Otylia, autorski projekt znakomitej polskiej pływaczki, Otyli Jędrzejczak, prywatnie mamy 10 - miesięcznej Marcelinki.
– Kompletując wyprawkę przed narodzinami Marceliny poszukiwałam produktów, którym będę mogła zaufać. Sporo czasu spędziłam na konsultacjach z zaprzyjaźnionymi mamami. Tak trafiłam na ubranka marki Ewa Klucze – produkowane w Polsce, z najwyższej jakości bawełny. Wtedy w mojej głowie narodził się pomysł stworzenia wyjątkowej kolekcji ubranek – powiedziała pływaczka portalowi mamadu.pl – Ponieważ mam małe dziecko cały czas szukam inspiracji. (…) Osiem hal robi ogromne wrażenie, mam nadzieję, że zdążę je wszystkie przejść –dodała komentując swój pobyt na targach Kids’ Time.
Najciekawsze nowości rynkowe
1. Babymoov Wielofunkcyjne urządzenie do gotowania "All in One" Nutribaby (+) loft white A00111
Nutribaby+ to najnowszy robot kuchenny francuskiej marki Babymoov. Robot nadaje się do użytkowania przez całą rodzinę.
Nutribaby + posiada:
- podgrzewacz do butelek i dań w słoiczkach,
- sterylizator,gotuje na parze,
- blender,
- rozmraża,
- gotuje jajka.
- wyświetlacz LCD
- nowoczesny design
- dotykowy panel
- możliwość zmiany obudowy panelu na inny kolor
- pojemność: 2200ml 1500ml dla gotowania; 700ml do blendowania
- dedykowaną aplikację z przepisami (w języku angielskim; w przyszłości w języku polskim)
2. Caretero Puma Isofix
Fotelik z gr. III typu booster. Posiada zaczepy Isofix, które stanowią dodatkowy punkt mocowania. Wygodne siedzisko oraz podłokietniki sprawiają, że podróże będą przyjemnością.
3. Caretero Pegasus 0-18kg
Fotelik posiada solidną, nowoczesną konstrukcję. Można go montować przodem lub tyłem do kierunku jazdy. Regulacja nachylenia (4 pozycje) oraz delikatna tapicerka, zdecydowanie podnoszą komfort podróży.
4. Wózek dziecięcy Diamos, TUTEK
- Zaprojektowany ze szczególną precyzją przez niderlandzkich designerów
- Solidny stelaż gwarantuje bezpieczne użytkowanie, niezależnie od rodzaju podłoża.
- Hermetycznie zamknięty system amortyzacji oraz wyposażenie przedniego zawieszenia w system AntiShok podnosi standard bezpieczeństwa, niwelując wstrząsy i chroniąc dziecko na wypadek zderzenia.
- Gondola z wbudowanym systemem wpięcia ONE CLICK, pozwalającym na jej szybki montaż i demontaż oraz zmianę modelu z zimowego w letni. Dodatkowym wyposażeniem gondoli jest zapinany na zamek błyskawiczny pokrowiec, chroniący dziecko przed wiatrem i zimnem, zapewniając tym samym komfortowe warunki do snu.
5. E-zzy, Whisbear
- Łączy w sobie trzy urządzenia w jednym: zabawka szumiąca, monitor snu oraz osobisty asystent rodzica. Wszystko ukryte w miękkim, pluszowym leniwcu.
- Połączony z aplikacją w telefonie, pozwala w sposób zdalny wybrać rodzaju szumu, jego długość a także ustawić godzinę szumienia. Podobnie jak jego starszy brat - Whisbear, Leniwiec wyposażony jest w funkcję CRYsensor. W E-zzy możesz dostosować jej czułość do poziomu głośności otoczenia.
6. Kolekcja Rachel Zoe x Quinny
Znana projektantka hollywoodzkich gwiazd Rachel Zoe po raz kolejny nawiązała współpracę z marką Quinny, czego efektem jest najnowsza kolekcja Luxe Sport. Kolekcja Luxe Sport to luksusowe podejście do najnowszych sportowych trendów. Charakterystyczne dla projektantki połączenie klasycznej czerni i bieli z modnymi dodatkami z siatki oraz przeszycia i rama w kolorze szampana – to wszystko sprawia, że nie da się obok tych produktów przejść obojętnie.
Z myślą o nowoczesnych i aktywnych mamach na bazie tej kolekcji powstał zestaw - wózek Zapp Flex Plus – z czterema dużymi kołami, z pełną rączką i dużym, powiększanym daszkiem, gondolą Lux ważącą jedynie 3kg i wygodnym fotelikiem Pebble Plus, zgodnym z najnowszą regulacją EU i-Size. Dopełnieniem zestawu jest także śpiworek do wózka. Mamy glamour docenią również torbę na akcesoria.
7. Otulacz Swaddle UpJedyny zapinany otulacz, który pozwala Twojemu dziecku na spanie w bardziej naturalnej pozycji – z rączkami w górze.Możliwość używania od 0 do 6 miesięcy, w kolejnych etapach.
- Wykonany w 93% z bawełny, 7% z elastanu (1 TOG*, rekomendowana temperatura otoczenia 20-24°C)
- Ciepłe, przytulne ubranko pomaga uspokoić naturalne odruchy Moro oraz sprawia, że Twoje dziecko czuje się bezpiecznie
- Dopasowany, dzięki czemu nie ma ryzyka, że dziecko wsunie się pod materiał bądź nakryje sobie nim główkę
- Skrzydełka zapobiegają przypadkowemu drapaniu twarzy
- Zmniejsza ryzyko przypadkowego przeturlania
- Genialny dwukierunkowy zamek ułatwia zmianę pieluszki
- Unikatowa forma pozwala bioderkom i nóżkom zginać się naturalnie, zapewniając ich prawidłowy rozwój
- Certyfikowany jako „zdrowy dla bioder” przez Międzynarodowy Instytut Dysplazji Stawu Biodrowego
- Otulaczem o przepuszczalności 1.0 TOG możesz otulać dziecko cały rok
- Zatwierdzony przez INPAA – organizację, której celem jest opracowanie bezpieczniejszych produktów dla niemowląt oraz promowanie bezpiecznego korzystania z towarów przez konsumentów.
- Łatwy w utrzymaniu: można prać w pralce i suszyć w suszarce bębnowej
Rosyjsko-białoruskie rozmowy o polskim rynku
Po raz trzeci w programie KIDS’ TIME znalazło się wydarzenie poświęcone rozmowom o możliwościach, jakie polski rynek oferuje zagranicznym firmom. Tegoroczna edycja polsko-białorusko-rosyjskiego stołu, w którym udział wzięły zarówno delegacje z Rosji i Białorusi oraz przedsiębiorcy z Polski, przybliżyło specyfikę rynku rosyjskiego. Podczas spotkania odbyły się następujące wystąpienia: „Przegląd rynku dziecięcego w Rosji” Ekaterina Migol (GFK); „2018 rok dopiero się zaczął i od razu tyle niespodzianek” – Tatiana Butskaya (założyciel Nagrody konsumenckiej artykułów dziecięcych „Wybór rodziców”);„Współdziałanie biznesowe: efektywne sposoby promocji” – Natalia Nawrocka (Akademia Macierzyństwa).
Blogerzy przybywają na targi
KIDS’ TIME 2018 stał się również doskonałą okazją do spotkań blogerek parentingowych z przedstawicielami branży dziecięcej. Ponad 20 blogerek z całej Polski przyjechało do Kielc, by zobaczyć największe targi dziecięce w Europie Środkowo-Wschodniej i zapoznać się najnowszą ofertą branży. W czasie spotkań z wystawcami, zapoznały się z rynkowymi hitami.