Idea akcji Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży powstała spontanicznie, pod wpływem listów czytelniczek miesięcznika M jak mama. Jeśli – jak uważają etycy – miarą kultury człowieka i miarą poziomu społeczeństwa jest podejście do osób słabszych, to Polacy plasują się na dość dalekiej pozycji. Na poczcie, w urzędach i w środkach komunikacji kobieta w ciąży – choć jej brzuch zajmuje sporą przestrzeń – staje się niewidzialna. Poruszyliśmy ten temat na łamach miesięcznika „M jak mama”– odzew czytelników jest niezwykle żywy, ciągle napływają do redakcji listy świadczące o tym, że problem jest niebagatelny. Nie możemy pozostać wobec niego obojętni. Dlatego ponownie organizujemy akcję popularyzującą hasło „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”. Podobnie jak w roku ubiegłym, przygotowaliśmy plakaty edukacyjne, naklejki oraz ulotki, które pragniemy zamieścić wszędzie tam, gdzie kobieta w ciąży powinna mieć szczególne względy.
Honorowy Patronat nad tegoroczną akcją objęło Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej;
Partnerzy akcji: Carrefour, Apteki Dbam o Zdrowie, Koleje Mazowieckie, Zarząd Transportu Miejskiego
Patroni medialni: Poradnikzdrowie.pl, Dlarodzinki.pl, Mjakmama24.pl, Smyki.pl. Radio WAWA, miesięcznik „Zdrowie”, katalog „Dziecko, zakupy i my” oraz dziennik Super Express.