"Z serca dla dzieci" - akcja pomocy najbiedniejszym dzieciom w Polsce

2015-08-27 18:03

Polski Czerwony Krzyż rozpoczyna ogólnopolską akcję „Z serca dla dzieci”, której celem jest pomoc dzieciom z najuboższych rodzin w Polsce. Wraz z organizacją oraz siecią Kaufland i marką Procter&Gamble możesz wspomóc najbiedniejszych. Akcja potrwa do 30 września.

Z serca dla dzieci

i

Autor: materiały prasowe Biorąc udział w akcji "Z serca dla dzieci" wspierasz najbiedniejszych Polaków.

Według danych GUS, ponad 2,5 mln osób w Polsce żyje na skraju ubóstwa, z czego blisko 1 mln stanowią dzieci i młodzież. Wiele z tych rodzin żyje w skrajnie trudnych warunkach. Nie są w stanie zaspokoić swoich podstawowych potrzeb – brakuje im żywności, ubrań, a także środków higieny i czystości. W przypadku tych rodzin nawet najmniejsza, z pozoru symboliczna pomoc może mieć ogromny wpływ na poprawę warunków ich życia – zaznacza Leszek Mizieliński, wiceprezes Polskiego Czerwonego Krzyża.

Żeby zmienić tę sytuację i wspomóc najuboższych, PCK, P&G oraz sieć sklepów Kaufland rozpoczynają akcję "Z serca dla dzieci". Zaangażowała się w nią także, znana ze swoich działań społecznych, aktorka Katarzyna Cichopek, mama dwójki dzieci.

W akcję może włączyć się każdy, kto do 30 września odwiedzi dowolny sklep Kaufland i dokona zakupu produktów wybranych marek P&G, takich jak: podpaski Always, pieluszki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów Head&Shoulders i Pantene, produkty do pielęgnacji tkanin i domu Ariel, Bonux, Vizir, Lenor, Fairy, oraz produkty dla mężczyzn Gillette i Old Spice. Jeden procent ze sprzedaży wszystkich wymienionych produktów przekazany zostanie na rzecz podopiecznych PCK.

Do udziału w akcji "Z serca dla dzieci" zachęca Katarzyna Cichopek:

- Wielka siła akcji tkwi w tym, że każdy może się w nią włączyć i przyczynić do tego, by jak najwięcej dzieci w Polsce choć przez chwilę poczuło domowe ciepło. A pomóc jest przecież tak łatwo. Możemy to zrobić przy okazji codziennych zakupów, nie wydając dodatkowych pieniędzy. Zachęcam więc do przyłączenia się do tego działania. W ten sposób wszyscy możemy sprawić, że na twarzy jakiegoś dziecka w Polsce pojawi się uśmiech - wyjaśnia aktorka.

W akcję zaangażowane są okręgowe i rejonowe oddziały PCK. Wolontariusze i pracownicy oddziałów zidentyfikowali najbardziej potrzebujące rodziny, określając ich największe potrzeby. Polski Czerwony Krzyż zadba także o to, by produkty i zebrane podczas akcji fundusze zostały przeznaczone na zakup tego, co najpotrzebniejsze do zdrowego i radosnego rozwoju maluchów - będą to m.in. kocyki, pościel czy piżamki.