LEGO ponownie udowadnia, że potrafi w te klocki. Firma wypuszcza w świat zupełnie nową i długo wyczekiwaną serię zatytułowaną "DREAMZzz", która powinna zainteresować w szczególności młode osoby. Nie jest tajemnicą, że główną inspiracją i niezwykle ważnym punktem odniesienia dla firmy są dzieci. Tym razem LEGO zaprasza do krainy snów, która ma pobudzić nie tylko kreatywność i zainspirować tych najmłodszych, ale przede wszystkim sprawić, by nie bali się sięgać po swoje (nawet te ukryte i najbardziej szalone!) marzenia.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Tu powstaje LEGO! Odwiedziliśmy główną siedzibę i zobaczyliśmy tajny projekt
LEGO DREAMZzz to coś więcej niż zabawki
Nowa seria LEGO pokazuje, że składanie klocków to nie tylko czysta rozrywka, ale kryje się za tym o wiele więcej. Według przeprowadzonych przez firmę badań (a łącznie zbadano 27 tysięcy dzieci z różnych krajów - w tym z Polski), aż 69% osób w młodym wieku doświadcza ogromnego stresu i samotności, co znacznie wpływa na jakość snu i… pojawianie się koszmarów. Dlaczego tak się dzieje? Jako jeden z powodów wymieniono korzystanie z mediów społecznościowych. Co ciekawe, u ponad połowy dzieci (55%) zauważono, że wspomniane koszmary znacznie wpływają na to, jak później funkcjonują w ciągu dnia. Sen, według ekspertów, może odgrywać niezwykle ważną rolę w radzeniu sobie z emocjami, a nawet wpływać na kreatywność tych najmłodszych. Podczas wizyty w głównej siedzibie Lego udało nam się porozmawiać z Marcią Marks Laursen - szefową produktu, która była odpowiedzialna za najnowszą serię "DREAMZzz". Potwierdziła, że nadchodzące zestawy, serial i działania jakie firma podejmie w najbliższym czasie, mają zainspirować dzieci i przede wszystkim pokazać im, żeby nie bali się mówić o swoich marzeniach.
Już na samym początku przeprowadziliśmy bardzo szczegółowe badania, które były dla nas bardzo ważne. Prowadziliśmy je przez ponad 3 lata - naprawdę w różnych formach, a także w różnych krajach. [...] Mam nadzieję, że dzieci i rodzice będą również podekscytowani, kiedy zobaczą to, co mamy do zaoferowania. Włożyliśmy w to całe nasze serce, duszę i to nie jest chwyt marketingowy. Chcemy stworzyć coś na długo i wierzymy, że ta seria będzie z nami przez wiele wiele lat. [...] Zamierzamy inspirować dzieci. Mamy nadzieję, że nasze produkty i treści, które tworzymy, sprawią, że będą bardziej kreatywne i odważą się stworzyć coś, co tylko sobie wyśnią" - zdradziła szefowa produktu, Marcia Marks Laursen
Serial i cała kolekcja produktów LEGO DREAMZzz kierowana jest przede wszystkim do dzieci w wieku 6-12 lat, chociaż Marcia zaznaczyła, że przekaz towarzyszący nowej serii jest kierowany również do starszej publiczności. Wspomniała, że od czasu rozpoczęcia prac nad tym projektem zupełnie inaczej zaczęła spoglądać na sny, analizując je w ciągu dnia, co znacznie pobudziło jej wyobraźnię.
Każdy z nas przecież marzy - ci najmłodsi, ale też dorośli. Zauważyliśmy, że sny w wyjątkowy sposób potrafią inspirować i pobudzają kreatywność. Pomagają też dzieciom przetwarzać emocje. Spójrz. To wszystko, co zobaczymy w ciągu dnia, często myślimy o tym później w ciągu nocy. To wpływa na nasz sen i to, co nam się śni. [...] Ten projekt sprawił, że ja sama stałam się bardziej świadoma swoich snów. Gdy tylko się budziłam, to próbowałam odgadnąć, co mi się tak naprawdę śniło, dlaczego mi się to śniło, co te sny właściwie znaczyły… Myślałam o tym później w trakcie dnia. Mam nadzieję, że jako osoba dorosła zainspiruję również samych rodziców do bycia świadomymi swoich snów, i żeby rozbudzili w sobie chociaż odrobinę kreatywności oraz wyobraźni" - dodaje Marcia
Polecany artykuł:
Podobnie o najnowszym motywie i samej misji LEGO DREAMZzz wypowiadał się Martin Klingenberg, czyli kierownik ds. projektowania produktów. Największą uwagę zwracał na to, by zestawy dokładnie odzwierciedlały to, co firma chce przekazać. Zależało mu na też na tym, by dzieci mogły same decydować co i w jaki sposób chcą budować.
To zupełnie nowy świat, nowe uniwersum. Zapraszamy wszystkich, by dołączyć do nas i marzyć razem z nami. Nastawiamy się na pobudzenie wyobraźni i kreatywności właściwie każdego - bez względu na wiek. [...] Dzieci mogą teraz zbudować głównego bohatera i jego kompana. A później będą same decydować, jak dokładnie chcą zakończyć swoją przygodę [...] Wielokrotnie upewnialiśmy się, że mamy obrany odpowiedni punkt widzenia, formułę i odpowiednie modele, nad którymi spędziliśmy wiele czasu. Największym wyzwaniem było wymyślenie tego na odpowiednim poziomie i zwrócenie uwagi na najmniejsze szczegóły w każdej części tego projektu. Chyba się udało" - mówi Martin Klingenberg
Martin podzielił się z nami również prywatną historią, która jest związana z jego synkiem. Wszystko wskazuje na to, że dzieciom bardzo podobają się nowe zabawki i reagują na nie z wielkim optymizmem!
Pewnego razu udało mi się przeprowadzić do biura mojego synka. Gdy zobaczył nowe zabawki, to od razu miał wybrał swojego ulubieńca! Pytał mnie nawet, czy może go zabrać do domu. Musiałem mu powiedzieć, że jest jeszcze rok do premiery tego zestawu... A on prawie co miesiąc pytał mnie, ile zostało do końca roku i nie dawał mi spokoju. Myślę więc, że najbardziej dumny mogę być z tej reakcji i sposobu, w jaki odbierana jest nowa seria" - dodaje z uśmiechem na twarzy
Nowy serial i zestawy LEGO DREAMZzz skradną serca najmłodszych?
Zanim zestawy z serii "DREAMZzz" pojawią się w ogólnej sprzedaży, to wcześniej twórcy pokażą dedykowany serial, który wprowadzi dzieci w krainę marzeń i snów oraz pozwoli bliżej przyjrzeć się nowym bohaterom. Pierwsze skrzypce zagrają Mateo (Artystyczna dusza), Izzie (Nieustraszona), Cooper (Zmotywowany) i Logan (Zbyt pewny siebie). Całość będzie historią opowiadającą o świecie fantazji, a główne postacie zaczną odkrywać, że świat snów nie tylko istnieje naprawdę, ale jest w nim wszystko, co tylko mogą sobie wymarzyć. Pierwsze 10. odcinków serialu pojawi się 15 maja 2023 r. na profilu Lego na YouTube, a kolejne 10. epizodów pojawi się w sierpniu 2023 r. To właśnie wtedy będzie można nabyć najnowsze zestawy LEGO DREAMZzz, w których nie zabraknie bohaterów animacji i przedmiotów z nowego świata. Poniżej w galerii znajdziecie kilka niepublikowanych zdjęć produktów, które wykonaliśmy w duńskiej siedzibie firmy, a same zestawy prezentują się następująco:
- Izzy i Króliczek Bunchu (259 elementów)
- Mateo i Robot Z-Blob (237 elementów)
- Klatkoszmarnik (274 elementów)
- Żółwia Furgonetka Pani Castillo (434 elementy)
- Latający Koń Pegasus (482 elementy)
- Krokodylowy Samochód (494 elementy)
- Stajnia Fantastycznych Stworzeń (681 elementów)
- Kosmiczny Autobus Pana Oza (878 elementów)
- Fantastyczny Domek Na Drzewie (1257 elementów)
- Statek Koszmarnego Rekina (1389 elementów)