Kolekcje dziecięce CELEBRYTÓW: Harajuku Mini i Czesiociuch

2013-09-13 13:01

Gwiazda rocka kreatorką mody dziecięcej? Muzyk sceny alternatywnej twórcą książek i projektantem ubrań dla dzieci? Jedni uważają projektowanie ubrań dla dzieci za ostatni krzyk mody wśród celebrytów, inni dostrzegają w nim manifest artystyczny. Dwie znaczące w świecie mody dziecięcej marki – rodzima Czesiociuch i amerykańska Harajuku Mini - w swoich kolekcjach zawarły kwintesencję designerskiej fantazji i dziecięcej spontaniczności.

czesiociuch

i

Autor: _materialy_prasowe

Spis treści

  1. Ubrania dla dzieci: Czesiociuch
  2. Ubrania dla dzieci: Harajuku Mini

Artyści to często ludzie odczuwający potrzebę wielopłaszczyznowej samoekspresji. Ceniony muzyk i kompozytor może równocześnie okazać się świetnym twórcą książek i ubrań dla dzieci, a znana z ekscentrycznych i skandalizujących tekstów wokalistka, frywolną i pełną dziecięcej naturalności kreatorką mody dla najmłodszych. Czesław Mozil i Gwen Stefani, bo on nich mowa, to celebryci, którzy stali się głosem dzieci wśród dorosłych. To co łączy amerykańską gwiazdę rockową i polskiego artystę, to szacunek do indywidualności dziecka i fascynacja jego światem – autentycznym, nieograniczonym konwencjami i schematami.

Ubrania dla dzieci: Czesiociuch

Czesiociuch to fabryka form dziecięcych: ubrań, książek i muzyki, stworzona przez celebrytę Czesława Mozila i znaną stylistkę Dorotę Zielińską. Marka zrodzona z potrzeby wyzwolenia dzieci ze „stereotypowych ról jakie narzuca im społeczeństwo”, dania im prawa do indywidualizmu wykluczającego panującą unifikację. Filozofią firmy jest „postrzeganie dziecka jako pełnowartościowego człowieka” i traktowanie go na równi z dorosłym. Twórcy są przeciwni infantylizacji i unifikacji lansowanej przez popularne sieciówki. W swoich kolekcjach stawiają na oryginalność stylistyczną, uniwersalizm – ubrania typu unisex, wygodę i jakość. „Ubrania adresowane są do wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dla małych indywidualistów, szalonych aktywistów i wszystkich tych, którzy czują się wyjątkowi” - tłumaczy Zielińska. Czesiociuch jest coraz bardziej rozpoznawalną na rynku marką, noszoną przez pociechy wielu polskich celebrytów.

czesiociuch

i

Autor: _materialy_prasowe

Ubrania dla dzieci: Harajuku Mini

Gwen Stefani, w przeciwieństwie do Czesława Mozila, nie jest debiutantką w roli kreatora mody. Artystka od dłuższego czasu z powodzeniem projektuje ubrania dla młodych kobiet, znane pod marką L.A.M.B. (skrót od słów  Love. Angel. Music. Baby. będących tytułem płyty Gwen). W latach 90-tych, podczas jednej ze swych podróży do Tokio, artystka odwiedziła japońską mekkę mody – dzielnicę Harajuku. Spotkała tam dzieci, które projektując własne ubrania (kolorowe, urocze, często zabawne kreacje) wyrażały siebie i tworzyły swój niepowtarzalny styl. Miejsce to zachwyciło ją do tego stopnia, że najpierw stworzyła markę perfum Harajuku Lovers, a wiele lat później kolekcję ubrań i akcesoriów dziecięcych Harajuku Mini. "To spełnienie moich marzeń. Zawsze chciałam zrobić linię ubrań inspirowanych słodką i zabawną modą dziecięcą prosto z Japonii. Ideą tej kolekcji jest wyrażenie własnej indywidualności oraz zabawa modą". I faktycznie, w całej kolekcji czuć ową zabawę i frywolność. Założeniem artystki było stworzenie unikatowej linii ubranek w niskiej cenie, co stanowiłoby alternatywę do drogich designerskich kolekcji. Dlatego nie dziwi fakt, że marka cieszy się wśród najmłodszych amerykanów coraz większą popularnością. Rodzice mają coraz większą świadomość potrzeby wyrażania się dziecka poprzez strój, stąd też popyt na takie marki jak Czesiociuch i Harajuku Mini z każdym rokiem wzrasta. Na rynku pojawia się coraz więcej alternatywnych sklepów dla najmłodszych, gdzie każdy charakter(ek) znajdzie coś dla siebie.

czesiociuch

i

Autor: _materialy_prasowe